Transport

– Kegnæs Friskole og forældre har stor interesse i, at alle elever transporteres trygt og sikkert til og fra skole.

Transport til og fra skolen

Der forventes et fælles ansvar og et gensidigt samarbejde omkring transporten, hvilket betyder at alle indgår i en positiv dialog allerede når elevernes stiger på bussen eller andre transportmidler. Kontakt gerne ledelse, lærer og forældre for en god oplevelse med bussen, i bil, på knallert etc. Det betyder ligeledes, at skolen allerede fra påstigning indgår i samarbejde om en god skoledag. Alle kan have brug for en håndsrækning i hverdagen på grund af arbejde og lignende.

Bilkørsel

Nogle gange komme eleverne med på tur, det kan være på biblioteket eller ud og handle. Alle bliver forsvarligt spændt fast og der er selepuder til de mindste børn. Kører personalet / forældre med andres børn i skoletiden overholdes fartgrænser og trafikregler.

Alle skoleelever i Sønderborg Kommune får gratis buskort.

Kørselsgodtgørelse

Aftalt kørsel for friskolen kan udløse kørselsgodtgørelse på laveste takst. Det vil sige, at kørsel der ønskes godtgjort skal aftales og godkendes inden kørsel. Man sørger selv for at få udfyldt kørselsseddel på skolens kontor.

Læs mere på Sydtrafik.dk