Som arbejdsplads

Velkommen 9 Om skolen 9 Som arbejdsplads

Som arbejdsplads

– Kegnæs Friskole er en arbejdsplads med en unik atmosfære, livslang læring og hjertet på rette sted.
Læs herunder hvad lærerne siger om deres arbejdsplads:

“Jeg synes, det er fantastisk og meget givende at være ansat på Kegnæs friskole. Jeg oplever at få lov til at være en del af et unikt fællesskab. Jeg oplever nære relationer, og jeg elsker at se både små og store vokse og udvikle sig. Jeg bliver stolt, når vores gamle elever kommer forbi og deler deres liv med os.”

“Jeg elsker mit job og har stadig drømmejobbet efter mange år på skolen.
Jeg nyder at Kegnæs Friskole er en rigtig familie skole, hvor alle er med til at bidrage til det store og gode fællesskab.
Noget af det bedste er nærheden og omsorgen på skolen.
Dejligt at man har et forhold til alle elever – også dem man ikke underviser i noget.
Elsker at vores elever får lov til at være dem de er – at man accepterer og respekterer ens forskelligheder.
Nyder at se vores elever blomstre.
Så dejligt at vi har et så godt forhold til vores elever, at de også i fritiden kan finde på at skrive og sende videobeskeder for at vise og fortælle noget.”

“At være lærer på Kegnæs Friskole giver mig glæde. Både som lærer, men også som det hele menneske. Det er en sand fornøjelse, at se hvordan hvert enkelte barn vokser i den læring jeg giver dem.
Fællesskabet der er på KF er specielt. Alle hjælper hinanden og alle giver noget til skolen.
Jeg nyder at være en del af Kegnæs Friskole”

“Jeg elsker, at vi starter morgenen med fælles morgensang, hvor der synges igennem! Jeg oplever et stærkt fællesskab mellem alle, der har deres gang på skolen – elever, forældre, søskende, bedsteforældre, bestyrelse og ansatte – alle passer godt på hinanden. Der er stor tillid til mig som lærer, og derfor føler jeg også stor frihed til at afprøve nyt og udvikle mig sammen med eleverne.”