Fysiske rammer

Fysiske rammer

– De fysiske rammer på Kegnæs Friskole

Skolen

Bygningerne på Kegnæs Friskole er opført gennem flere etaper og danner i dag nogle autentiske rammer for eleverne. Den første bygning daterer sig tilbage til 1930 og den seneste tilbygning er fra 2023.
Igennem årene er bygningerne blevet moderniseret med fokus på bl.a. energioptimering og bedre udnyttelse af rammerne.

Marken

Friskolen ejer en mark der støder op til fodboldbanen. Her kan drømme og ideer udfolde sig. Indtil videre er der anlagt grøntsags- og urtehave og der er rejst to flotte bålhytter et stykke fra hinanden. Hytterne bruges af og til i undervisningen, eksempelvis i forbindelse med værkstedsfag, og uden for skoletiden kan de benyttes af alle der passer på hytterne og naturen.
I perioder sørger værkstedsholdet for at man som gæst kan købe brænde til bålstedet.
Hvis man en dag er ude og se på skolen, kan man tage et smut forbi hytterne. Måske sidder der nogen fra skolen om bålet, der byder på en kop bålkaffe eller et stykke snobrød.

Naturen

Beliggenheden af Kegnæs Friskole giver nogle unikke muligheder for at inddrage naturen i hverdagen. Stranden og skoven benyttes året rundt, enten i undervisningen, i forbindelse med værkstedsfag eller på én de mange skønne gåture.